Ibiza beszámoló

Hotel Piscis** San Antoniban

Már évek óta szerettem volna eljutni a mindenki által csak a buli szigetének nevezett Ibizára. Nagy szerencsével ez most sikerült is.

Egyik nap épp a repülőjegyeket nézegettem, amikor egy hirtelen jött ötlettől rákerestem a Wizzair Budapest-Ibiza járatára augusztus 9-14. közötti időszakra. Erre az időszakra 19 ezer forintért lehetett jegyet venni oda-vissza útra egy főnek, ezért gondolkodás nélkül foglaltattam 2 főre jegyet a Tickair Utazási Iroda segítségével. Felhívták a figyelmünket arra, hogy főszezonban a szállodai árak elég magasak.

A szállást a San Antoniban található Hotel Piscis**-ben foglalták, ami San Antoni kikötője mellett helyezkedik el.

Ibiza repterén a gépek

2016. augusztus 9-én este 19:35 órakor indult a gépünk Budapest Liszt Ferenc repülőtérről. Az utunk zavartalan volt, nagyjából 2 óra 45 perc alatt értünk el Ibiza repterére. Miután a gépünk beállt a parkoló pozíciójába, az első ajtón leengedtek mindenkit.

Megérkezésünkkor (22:15) 26 Celsius fokot mértünk.

A reptérről transzfer busszal indultunk a szállásunkra, ami kb. 20 perces utazás volt. Mindezek után már a szálloda recepcióján voltunk, ahol egy gyors adatfelvétel után már szállodai szobánkat el is foglalhattuk.

A szoba a szálloda 2 csillagos létéhez képest meglepően szép és kulturált volt. A szoba TV-vel és légkondicionálóval felszerelt.

ibiza6ibiza7

ibiza8ibiza4

Érkezéskor a szoba asztalára be volt készítve 2 palackozott ásványvíz, keksz, teasütemény és cukorka, amelyeket ingyen lehetett fogyasztani. Ezen kívül a szobában nagyon sok prospektus is volt az ott tartózkodás idejére vonatkozó programokról (koncertek, hajókázás, stb).

A szobában elhelyezett prospektusok

A fürdőszoba törölközővel és tusfürdővel volt felszerelve. A takarítónő minden nap kitakarított és megkérdezte, mire van szükségünk.

Erkély
Fürdőszoba

A szálloda vendégei 95 százalékban fiatalok (18-25 év körüliek) voltak. A szálloda 1. emeletén található egy nagy kültéri medence, ahol a fürdőzők részére zenét is szolgáltatnak, illetve koktélokat és egyéb italokat is lehet fogyasztani.

A kültéri medence

A bejárat felőli szobák az 1. emeleten lévő medencére és a központra néznek.

A szoba erkélyéből egy reggeli kép
A szoba erkélyéből egy éjszakai kép

Az étterem szintén az 1. emeleten található ahol mindenki kedvére válogathat a nemzetközi ételekből. A mi foglalásunkhoz csak reggelis ellátás tartozott, ahol bőségesen ehettünk-ihattunk.

Az étterem bejárata

Vacsorát nem kaptunk (plusz költségért kaphattunk volna), de nem estünk kétségbe, hisz a hotelből kilépve egymás után sorakoztak a kis boltok és a hangulatosabbnál hangulatosabb éttermek, ahol 5 euróért kiadós vacsorákat kaptunk. Egyébként a boltokban 1,5 literes ásványvizet 1,20 euróért kapni, 1,5 literes Nestea, Cola 2,40 euro körül kapható.

Az éttermek egymás mellett sorakoznak az utcán

ibiza17

Mi nem a bulizás miatt jöttünk ide, ennek ellenére említést érdemel, hogy a hotel mellett található 2 nagy neves szórakozóhely a Paradis és az Eden. Ezekre a helyekre elég borsos áron (David Guetta – 79 euro/fő) lehet jegyeket venni. A koncertekre jegyeket minden utca sarkán lehet venni, sőt ha nem akarsz, akkor is próbálják tukmálni.

Az Eden és a Paradis szórakozóhelyek

Motor, autó, bicikli, quad bérlésére minden utcán van lehetőség. A 6 napos itt tartózkodásunk alatt megbizonyosodtunk arról, hogy itt az emberek éjszaka élnek, reggel pedig alszanak. Erre a mi szervezetünk is akarva-akaratlanul ráállt. Minden este hajnalokig jártuk San Antoni kis utcáinak bazárjait, ahol mindenki megtalálja a magának való csecse-becséket.

ibiza21

San Antoni kis utcái

Pillanatképek Ibizáról:

ibiza23ibiza27

ibiza24ibiza26

ibiza28ibiza25

Napközben alig látni embereket az utcán. Itt az összes bolt hajnali 1-2 óráig biztosan nyitva van, de akad olyan is, ami 0-24 óráig nyitva van. A boltokon kívül a fodrászatok is késő estig üzemelnek. Valószínű ennek az az oka, hogy aki bulizni megy az utolsó pillanatban is be tudja szerezni a party ruháját és a haját is el tudja készíttetni. A kikötőből több hajó is indul Ibiza különböző pontjaira, illetve Formentera szigetére is áthajózhatunk.

San Antoni kikötője
Hajók a tengeren
Éjszakai kép a kikötőről

A szigeten vidámpark, night clubok, koktélozós helyek vannak tömegével. A koktélozós helyeken a zenét dj-k szolgáltatják élőben.

ibiza34ibiza33

A strandok tele vannak afrikai árusokkal, akik táskát, órát, pénztárcát, napszemüveget árulnak. Van, aki italt és gyümölcsöket árul. Ezeknél kifejezetten nem javasolt vásárolni. A közlekedést tekintve mindenki nagyon nyugodtan vezet. A zebrát az ember csak megközelíti, az autósok azonnal meg is állnak. Ehhez 6 nap alatt nem tudtunk hozzászokni.

Ibizai utcakép egy motorosról

Ibiza a buli szigete, ennek ellenére nagyon rossz volt látni, hogy a fiatalok látványosan, szinte természetesen kokainoztak és füveztek. Nem csak fogyasztották, de a strandokon árulták is. A lányok pedig egy szál fürdőruhában és magas sarkúban járták Ibiza utcáit.
Az itt töltött 6 nap alatt 3 strandot fedeztünk fel San Antoni városában. Az első strand a hoteltől 1 perc sétára található. Ez a három közül a legnagyobb.

ibiza36

A hoteltől 100 méterre elhelyezkedő strand

750 méterre a hoteltől a kikötő felé haladva (Passeig de la Mar) és azt elhagyva sziklás partszakaszhoz érünk, ahol csodás kilátás vár ránk a magasból.

ibiza41ibiza40

ibiza39ibiza38

Innen (Carrer Ponent) tovább sétálva 5-6 percre a 2. strand, ami elég kicsi mégis hangulatos.

A felfedezett 2. strand

Tovább haladva 10 perces sétára pedig elérünk a 3. strandra (Cala Gració), amely egy öbölben van. A strandon lépcső vezet egy csodálatos kilátóhoz.
A strandokon ne lepődjünk meg a nudistákon, mert nagy számmal fordulnak elő.

Bejárat a strandhoz
Hatalmas aloe vera növény

ibiza45

Az öbölben elhelyezkedő strand

Hazafelé az utunk izgalmasra sikeredett, kezdődött azzal, hogy a transzferbusz késve érkezett. 15 perc késés után már kissé kétségbe estűnk, ezért hivtuk a Tickair Utazási Irodát, akik 22:15kor is készséggel álltak a rendelkezésünkre. Miközben az egyik telefonon Német Adéllal beszéltem, a másik telefont letettem a bőröndre, ami a csomagtartóba került, és a reptérre tartó úton azt hittem, elhagytam a MeatingPoint-on. Ismét hivtam a Tickair Utazási Irodát (22:50 órakor), akik most is a segítségünkre voltak. Nem zavarta őket, hogy ilyen késői órákban hívtam őket. A legprofibb csapat az utazásszervezésben, legközelebb is csak velük utazunk.

ibiza47

Ibiza utazás

Egy nap Milánóban

Szerző:

milano9

Milánó Észak-Olaszország legnagyobb, Olaszország második legnagyobb városa (Róma után). Méltán hívhatjuk Olaszország gazdasági fővárosának, hiszen az ország legnagyobb ipari központja. Világhírét napjainkban főként elegáns divatházainak, operaházának, valamint hatalmas dómjának köszönheti. Milánói utunknak korán indultunk neki, mert csak egy napra mentünk, így ...

Bővebben »

Hogyan spórolhatunk a repülőjegyen? – kézipoggyász

Szerző:

Ebbe a keretbe kell beleférnie a kézipoggyásznak és kézitáskának a Ryanair esetében

Utazásaink során nagyon sok lehetőség van arra, hogy komoly összegeket takarítsunk meg. Cikkünknek az a célja, hogy olyan ötleteket adjunk nektek, amelyek segítenek abban, hogy olcsóbban tudjátok lefoglalni repülőjegyeiteket. Remélem, sok hasznos tippet találtok majd benne, ami hozzá segít titeket ...