Ilyen még nem volt – 230 üléses gép a Wizz Air flottájában

Kellemes meglepetés érheti azok at az utasokat, akik a napokban utaznak a Wizz Air Budapest – London-Luton útvonalán. Ezen az útvonalon mutatkozik be ugyanis a Wizz Air legújabb típusú repülőgépe, az Airbus A321-es. A magyar kötődésű fapados légitársaság flottáját eddig kizárólag 180 férőhelyes Airbus A320-asok alkották.

Az új A321-es típus - 7 méterrel hosszabb az A320-asnál
Az új A321-es típus – 7 méterrel hosszabb az A320-asnál
A kisebb A320-as típus a régi festéssel - keresd a különbséget! :)
A kisebb A320-as típus a régi festéssel – keresd a különbséget! :)

 

Néhány érdekesség az új típusról:

– 50 férőhellyel nagyobb kapacitás az A320-hoz képest,

– a több ülőhely miatt a légitársaság utasonként körülbelül 10% üzemanyagot tud megtakarítani,

– egy Airbus A321-es repülőgép listaára kb. 110 millió dollár, vagyis mintegy 32 milliárd forint,

– ha szeretnénk venni mi is egy ilyen gépet, és a havi keresetünk 200.000 Ft, akkor körülbelül 13.300 évre lenne szükségünk, hogy összegyűjtsük rá a szükséges mennyiségű pénzt,

– első körben olyan nagy forgalmú útvonalakon lesz bevezetve a típus, mint London, Róma, Brüsszel, vagy Eindhoven,

– az A321-es gép belső kialakítása már teljes mértékben a Wizz Air új arculatát tükrözi, melyben a kék és a rózsaszín dominál,

– Európában jelenleg a Wizz Air az egyetlen fapados légitársaság, amely Airbus A321-est üzemeltet,

– onnan tudjuk megkülönböztetni a legegyszerűbben a régi típustól, hogy a gép közepén elhelyezkedő két-két vészkijárat nem a szárny közepén, hanem a szárny előtt és mögött helyezkedik el.

 

A Wizz Air mostantól már csak az A321-es típusból fog átvenni gépeket, és a korábbi A320-asokat folyamatosan váltják majd fel az új, nagyobb kapacitású gépek. Jövőre a budapesti Wizz-bázist 4 darab A321-es és 6 darab A320-as alkotja majd, vagyis összesen 10 gépet állomásoztatnak majd a Liszt Ferenc repülőtéren.

A Tickair utasai részére a legfontosabb kérdés: mikor mutatkozik be az új típus a tenerifei járaton? A kérdésre egyenlőre nem tudjuk a választ, annyi biztos, hogy a jelenlegi menetrend szerint a jövő év során egészen októberig még biztosan az A320-asokkal juthatunk majd el az örök tavasz szigetére. De a Wizz Air szerint a forgalom függvényében bármikor válthatnak a nagyobb típusra, tehát ne lepődjünk meg, ha egyszer csak a szokásosnál hosszabb törzsű géppel utazunk majd :)

Az új típusnak mindig vízsugaras köszöntés jár
Az új típusnak mindig vízsugaras köszöntés jár
A vészkijáratoknál hatalmas a lábtér
A vészkijáratoknál hatalmas a lábtér
Az új típust a már megszokott vékony támlájú Recaro ülésekkel szerelték fel
Az új típust a már megszokott vékony támlájú Recaro ülésekkel szerelték fel

Lanzarote, a “Száz vulkán” szigete 2. rész

Szerző:

01 - Lanzarote 2

Ebben a részben szó lesz a titokzatos “Aceitunas”-ról, Timanfaya Nemzeti Parkról, El Golfo-ról, a Cueva de los Verdes-ről és a desszert: A csíkos kávé… Már a reptérre érkezésünkkor béreltünk két autót – szintén a Goldcar-nál, autónként 7000 Ft-ra jött ki naponta ...

Bővebben »

Tenerifei élmények – Németh Anita beszámolója

Szerző:

Tenerife-elmeny4

Idén a Párommal Tenerife szigetét választottuk úti célként. Sokat böngésztem a neten a repülőjegyekkel és a szállodával kapcsolatosan, hamar rátaláltam a Tickair Ügynökségre. Ők rugalmasan alkalmazkodtak az időpontok tekintetében, készséggel álltak rendelkezésünkre, segítettek abban, hogy az átszállás mely napokon vesz kevesebb ...

Bővebben »